VIATA LA CASA

Vă întrebam zilele trecute ce rutină specială aveți pentru a vă păstra echilibrul în situația în care stăm atât de mult timp în casă. 

Revenim cu un articol în care vă spunem ce este important pentru noi. Sperăm să gasiți idei care să vă inspire. Este o perioadă în care stăm extrem de mult în casă. Vremea este rece, restricțiile pandemiei sunt încă apăsătoare, biroul de acasă a devenit deja o obișnuință. 

Cum facem să rămânem motivați și echilibrați atât de mult timp acasă? 

Iată ce credem noi și sperăm ca măcar câteva idei să vă inspire: 

SPAȚII 

Creați spații speciale în casă astfel încât fiecare activitate în parte să aibă locul ei dedicat: pentru masă, pentru birou, pentru citit, pentru relaxare.  

Lucrul acesta va crea diversitate și disciplină. Dacă aveți copii, creați un colțișor al lor de joacă, fie că improvizați un țarc sau un cort, cei mici vor fi încântați. 

LUMINA 

Ziua încă este foarte scurtă iar zilele întunecate. Lipsa de expunere la soare, ne aduce deficit de vitamina D3, ceea ce duce la scăderea imunității noastre dar și la o stare de apăsare. De aceea, este important ca locurile în care avem activități să fie foarte bine iluminate. Nu ezitați să faceți abuz de lămpi și abajururi. Există diverse obiecte decorative și ornamente care pot ilumina și crea o stare de bine. 

ÎMBRĂCĂMINTEA ADECVATĂ

Îmbrăcăți-va specific pentru fiecare spațiu: dacă merg la "biroul de acasă" mă îmbrac de birou, dacă orele de program s-au terminat, închid laptopul și mă schimb în hainele de casă. Când dorm mă îmbrac în pijamale.

Ce ar fi să vă dați voie chiar să încercați niște vestimentații extravagante, amuzante, ceva ce cu siguranță nu v-ați da voie să purtați pe stradă sau la birou?

A rămâne zile în șir îmbrăcat la fel poate fi plictisitor și apăsător. 

O metodă foarte e eficientă de a rămâne ancorați în momentul prezent este aceea de a stimula cele 5 simțuri. În aceste momente, când fricile și amenințările apar continuu, mintea noastră devine de nestăpânit în scenarii care pot crea panică și duce la depresie. Ancorarea în aici și acum aduce mereu armonia interioară iar cele 5 simțuri ale noastre ne readuc în prezent și ne pot face să ne schimbăm starea de spirit. 

Văz 

Asigurați-va că lângă dumneavoastră aveți mereu un obiect frumos, un tablou care să vă inspire sau o fereastră care are o panoramă plăcută 

Miros

Fie că țineți un parfum aproape sau difuzați uleiuri esențiale, mirosul are un loc esențial în starea noastră de bine și stimulează memoria. Vă puteți cumpără flori sau aranjamente florale frumos mirositoare. Cafeaua în sine poate stimula și ea papilele oflactive într-un mod care să ne transpună într-o stare plăcută. 

Auz

O muzică în surdină este binevenită atunci când nu este nevoie să fim extrem de concentrați.  S-a demonstrat că muzica are o putere terapeutică de relaxare extrem de mare. Din când în când chiar și o muzică ritmată este extrem de binevenită ca să ne ridice de pe scaunul de la birou pentru un pic de mișcare. 

Simt tactil

Mângâind o pernă pufoasă sau o pisică ne putem oferi o senzație plăcută de relaxare. Mai mult, pisica este recunoscută că având puterea de a prelua și transforma energiile noastre negative din corp. 

Gust

Puteți ține la îndemână fructe pentru gustări, bomboane mentolate sau un pic de ciocolată neagră. Atunci când vă simțiți blocat, o scurtă pauză pentru o gustare poate aduce noi idei. 

Vă dorim să vă bucurați de această perioadă care are și avantaje dar și provocări!